Aviaja fortsætter:
”Hvis man finder ud af, at der er et potentiale, der er så stort, så kan man ikke sætte sig på hænderne og sige; ‘det er der nok nogle andre, der gør noget ved’. Der må man selv komme på banen og gå i krig med det. Selvfølgelig er der også noget i at skabe en forretning, der kan gå fra 0 til 100, men det, at kunne gøre en forskel, er vigtigst.”
Hendes to børn, på henholdsvis 10 og 12 år, går op i verden og klimaet, og de er virksomhedens største ambassadører.
”Den lille har lavet T-shirts med vores logo på. Den store har vores mel med til madkundskab. Ungerne bager kager, som jeg tager med og viser frem til potentielle samarbejdspartnere. De er meget stolte, og det giver en tilfredsstillelse, at ens børn er stolte af det, man laver,” siger hun.
Børnene er fra en generation, hvor man lærer om klimaproblemer i skolen og følger trop med svenske Greta, der stiller krav til vores alles ansvarsfølelse for klimaet.
”For min egen generation, kan det godt være lidt tungt ift. at kunne gøre noget,” fortæller Aviaja, hvor hun særligt lægger tryk på ”at gøre”.
”Vi har så mange andre forpligtelser; betale regninger og få børnene i skolen. Man kan godt blive suget ned i sin egen lille hverdag og ikke føle, man kan gøre noget på den helt store klinge. Det her er en mulighed for netop at gøre det,” kommer det fra Aviaja.